Otázky a Odpovede

1. Prijímate nových pacientov?

Prosím vypíšte si žiadanku o termín a Vaša žiadosť bude posúdená v reálnom čase. Sú obdobia, kedy nových pacientov prijímame a sú obdobia, kedy je prijímanie nových pacientov pozastavené z dôvodu vysokej pracovnej vyťaženosti. Ďakujeme za pochopenie.

2. Chcel by som termín vyšetrenia čo najskôr.

Spolu so žiadosťou o termín si požiadajte o Služby nad rámec zdravotného poistenia, rezervačný systém Vám pridelí prvý voľný termín, ten potvrďte a urobte si prípravu na vyšetrenie podľa pokynov v emaily. Budeme Vás telefonicky kontaktovať s uvoľneným termínom, ktorý iný pacient zrušil (choroba, covid, karanténa,... - aktuálne sa tak deje veľmi často). 

Ak už termín vyšetrenia máte pridelený (bez Služieb nad rámec zdravotného poistenia), ďalšia žiadosť o termín vyšetrenia spolu so Službami nad rámec zdravotného poistenia je NEPLATNÁ. V tomto prípade si požiadajte o Služby nad rámec zdravotného poistenia samostatne.

3. Môžem sa objednať osobne alebo telefonicky?

Nie, objednávanie prebieha IBA elektronicky, prostredníctvom formulára na našej webovej stránke.

4. Žiadosť o termín mi nejde odoslať, nedá sa napísať výsledok 5+6.

V tomto prípade aktuálne neprijímame žiadosti o termín z dôvodu plnej obsadenosti termínov. Skúste odoslať žiadosť neskôr.

5. Email s prideleným termínom mi neprišiel.

Skontrolujte si všetky priečinky Vášho emailového klienta (reklamy, siete, automatické, spam,...), príp. si skontrolujte nastavenia, môžete mať aktívne zlučovanie emailov. V prípade, že Vám nebolo doručené ani potvrdenie Vašej žiadosti o termín, uviedli ste chybný email.

6. Prišiel mi email o zrušení termínu.

Pridelený termín ste v stanovenej lehote (48 hodín) nepotvrdili a bol zrušený automaticky. Nie je možné ho obnoviť. Novú žiadosť o termín si môžete vypísať za 10 dní (skôr nebude Vaša žiadosť akceptovaná). Ďakujeme za pochopenie.

7. Vypísal som žiadosť o pridelenie termínu na Vašom webe, ale termín mi nebol pridelený.

Dôvodov môže byť viacero:

  • chybne vypísaná žiadosť (email, dátum poslednej návštevy, nepravdivé informácie, neodhlásenie od predchádzajúceho alergológa, ...)
  • nedodržanie lehoty kontrolného vyšetrenia v stanovenej lehote a aktuálne vysoká pracovná vyťaženosť ambulancie

          (Príklad: v zdravotnej dokumentácii uvedená kontrola o 3 mesiace a žiadosť o termín príde po roku...)

  • V prípade prvovyšetrení môže byť dôvodom aktuálne vysoká pracovná vyťaženosť a žiadosť nemusí byť akceptovaná. Skúste poslať žiadosť neskôr.

Naše odporúčanie: Požiadajte o Služby nad rámec zdravotného poistenia a my Vás budeme kontaktovať s termínom, ktorý uvoľní iný pacient (choroba, covid, karanténa, atď.)

8. Pridelený termín mi nevyhovuje, chcem požiadať o zmenu termínu.

V prípade, že máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, odpíšte na email s termínom, ktorý požadujete zmeniť.

V prípade, že nemáte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, máte možnosť požiadať o zmenu v rezervačnom systéme cez kontaktný formulár v sekcii eSlužby na našej webovej stránke a bude Vám ponúknutý neskorší termín.

Podmienky: V prípade potvrdeného termínu vyšetrenia môže byť o zmenu požiadané min. 24 hodín pred termínom vyšetrenia. V prípade ešte nepotvrdeného termínu vyšetrenia môže byť o zmenu požiadané do 48 hodín (do automatického zrušenia termínu). 

9. Bol mi robený odber, ako sa dostanem k výsledkom?

V prípade, že máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, budú Vám výsledky zaslané na Váš kontaktný email.

V prípade, že nemáte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, výsledky si vyzdvihnite osobne na ambulancii. Zavoláme Vám alebo pošleme sms, že výsledky už máte k dispozícii. Výsledky odberov vydávame pacientom v pracovných dňoch medzi 9-12 hod.

10. Nemám prijateľnú odozvu na lieky a chcel by som ich zmeniť alebo zhoršil sa mi zdravotný stav a potreboval by som upraviť liečbu.

V prípade, že máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, vypíšte kontaktný formulár na našom webe v sekcii eSlužby, kde popíšte svoj problém. Odpoveď Vám príde od MUDr. Kuchtovej na email alebo v prípade potreby Vás bude ešte MUDr. Kuchtová kontaktovať telefonicky.

V prípade, že nemáte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, nechajte nám odkaz na našom mobilnom čísle a sestrička si s Vami dohodne termín, kedy môžete prísť osobne na konzultáciu do ambulancie.

11. Napísal som Vám email alebo vypísal kontaktný formulár na Vašom webe a neprišla mi žiadna odpoveď.

Dôvodov môže byť viacero:

1. chybne vypísaná emailová adresa

2. nemáte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia

3. máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, ale kontaktovali ste nás ohľadne iného pacienta (dieťa, rodič, ...)

12. Chcem si dať predpísať recept.

V prípade, že máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, vypíšte si žiadanku na našom webe v sekcii eSlužby.

V prípade, že nemáte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia, dostavte sa osobne do ambulancie v pracovných dňoch medzi 9-12 hod.

Náš TIP: Priamo pri žiadosti o recept na našom webe môžete požiadať o Služby nad rámec zdravotného poistenia.

13. Vypísal som žiadosť o recept na webovej stránke, ale recept predpísaný nemám.

Dôvodov môže byť viacero:

1. už Vám skončilo obdobie predplatených Služieb nad rámec zdravotného poistenia

2. nedodržali ste frekvenciu návštevy podľa zdravotného záznamu

(Príklad: návšteva ambulancie 10.1.2021, kontrola poznačená o 6 mesiacov, kontrolu ste po 6 mesiacoch neabsolvoval, žiadosť o recept ste odoslal v novembri 2021 - recept nebude predpísaný)

3. podľa veľkosti balenia a doporučeného užívania ešte máte dostatok liekov

4. ešte nie ste náš pacient, tým sa stanete po prvom vyšetrení na našej ambulancii

14. Aké staré môžu byť odbery, ktoré vyžadujete pred vyšetrením?

Postačujúce sú odbery vykonané do 6 mesiacov pred vyšetrením.

15. Musím absolvovať odbery, ktoré vyžadujete pred prvým vyšetrením, aj keď k vám prechádzam od iného imunoalergológa?

Pokiaľ k nám prechádzate od MUDr. Hančinovej a MUDr. Rehákovej, nie je to potrebné, ak ste uvedené ambulancie navštívili v období 2020-2021.

16. Nepamätám sa, kedy som si uhrádzal Služby nad rámec zdravotného poistenia, ako to môžem zistiť?

Vypíšte kontaktný formulár na našej webovej stránke v sekcii eSlužby.

17. Chceli by sme mať s rodinným príslušníkom vyšetrenie v rovnaký deň.

Súčasne splnené podmienky: Obaja máte uhradené Služby nad rámec zdravotného poistenia a umožňuje nám to aktuálna situácia v rezervačnom systéme. 

18. Je možné si u Vás uhradiť prednostné vyšetrenie?

Nie, túto službu neponúkame.

19. Požiadal som si o Služby nad rámec zdravotného poistenia, ale finančné prostriedky sa mi vrátili na účet.

Vaša žiadosť o Služby nad rámec zdravotného poistenia nebola zo strany ambulancie akceptovaná.

20. Čo zahŕňajú Služby nad rámec zdravotného poistenia?

Presný popis a všeobecné podmienky sú uverejnené na našom webe v sekcii Služby nad rámec zdravotného poistenia.

21. Ako si môžem uhradiť Služby nad rámec zdravotného poistenia?

Platobnou kartou prostredníctvom zabezpečeného platobného portálu na našom webe, osobne ani iným spôsobom to nie je možné.

22. Ako zistím či dnes pracujete?

Ak sa rozhodnete navštíviť našu ambulanciu bez ohlásenia, prítomnosť si môžete overiť na stránke VÚC Žilinského kraja.

23. Od akého veku prijímate deti na vyšetrenie?

Deti prijímame od veku piatich rokov, mladšie iba po predchádzajúcej konzultácii s pediatrom dieťaťa.

24. Kedy mám poslať žiadosť o termín v prípade kontrolného vyšetrenia?

Odporúčame si žiadosť o termín poslať minimálne 6 týždňov pred plánovaným kontrolným vyšetrením.

25. Bol/a som chorý/á, kedy môžem prísť na vyšetrenie?

Na vyšetrenie sa prosím dostavte minimálne 14 dní od vyliečenia (v prípade covidu, minimálne 14 dní po skončení karantény). Ak máte termín vyšetrenia v kratšej dobe, požiadajte o zmenu termínu.

Otázky a odpovede priebežne dopĺňame.

Kontakt na ambulanciu: +421 940 222 073, prosím použite iba ak ste odpoveď na svoju otázku nenašli v predchádzajúcich odpovediach, ďakujeme za pochopenie.